پوست, مجله اینترنتی فلورما

تشخیص روغن آرگان اصل

تشخیص روغن آرگان اصل

روغن آرگان به دلیل خواص درمانی شگفت انگیزش و آنتی اکسیدان قوی بودن اش، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

روغن آرگان اصل از میوه های درخت آرگان با نام علمی Argania spinose برداشت می شود. هر میوه آرگان حاوی 2-3 هسته می باشد که غنی از روغن است . روغن آرگان اصل مراکش از این دانه ها استخراج می شوند.

در نتیجه با بالا رفتن تقاضای مردم برای روغن آرگان، کشت درخت آن در شمال آفریقا به خصوص در مراکش افزایش یافت. اما همانطور که پیدا است به دلیل اینکه تولید آن جهانی نیست در نتیجه قیمت گرانی دارد. پس باید مراقب باشیم که روغن آرگان خالص را تهیه کنیم زیرا در غیر این صورت اثرات مخرب و جبران ناپذیری به پوست و موی و سلامتی خود وارد خواهیم کرد.

 راههای تشخیص روغن آرگان خالص

  1. کشور تولید کننده

 روغن آرگان فقط در مراکش و به مقدار کم تولید می شود. در نتیجه دقت کنید که حتما تولید کشور مراکش باشد نه کشور های دیگر. در نتیجه چیزی به اسم روغن آرگان فرانسوی و آلمانی و غیره وجود ندارد. در حال حاضر تنها کشور تولید کننده آنها مراکش می باشد.

  1. قیمت

همانطور که اشاره کردیم روغن آرگان فقط در کشور مراکش کشت و برداشت می شود و از آنجا که نیروی انسانی محدودی برای اینکار دارند و تکنولوژِی و دستگاه های پیشرفته ای ندارند، قیمت تمام شده روغن آرگان اصل تقریبا بالا است.

در نتیجه اگر محصولی با قیمت کم دیدید به اصل بودن آن باید شک کنید. اما یادتان باشد که هر گرانی ای دلیل بر اصل بودن کالا نیست.

  1. مواد تشکیل دهنده

برای اطمینان از اصالت کالا می توانید برچسب مواد تشکیل دهنده آن را بخوانید. مواد تشکیل دهنده روغن آرگان اصل باید بدون مواد افزودنی، نگهدارنده ها، بدون پارافین و آب و رایحه دهنده ها باشد. تنها ماده تشکیل دهنده آن باید روغن آرگان یا روغن هسته ی آرگان طبیعی باشد. در نتیجه اگر موادی غیر از روغن آرگان خالص 100 درصد طبیعی وجود داشت، بهتر است آن محصول را نخرید.

  1. بسته بندی

یکی دیگر از بهترین راه های تشخیص روغن آرگان اصل بسته بندی آن است. یکی از نکته های قابل توجه در مورد بسته بندی روغن آرگان این است که باید در بطری های رنگ تیره باشند که  زیرا نور باعث از بین رفتن خواص روغن آرگان می شود.

همچنین اگر روی بسته بندی آن کد QR وجود داشت برای اطمینان می توانید آن را اسکن کنید که ببینید بارکد اصل می باشد یا قلابی. برای اطمینان بیشتر اگر سایت یا نام شرکتی نیز روی بسته بندی درج شده بود بهتر است آن را سرچ کنید و ببینید نتیجه ای برای آن نام یا سایت وجود دارد یا خیر.

  1. عطر و رایحه

روغن آرگان اصل بویی مانند مغز خشکبار و فندق تازه یا دارد. حتی برخی ذکر کرده اند بوی پاپ کورن می دهند. اگر روغنی که خریداری کرده اید اصلا بو ندارد یا حتی بوی عطر دارد ممکن است اصل نباشد. اما حواستان باشد که بوی بد نیز نمی دهد. هرچند انواع مختلف کشت و برداشت آن ها با هم تفاوت دارد و ممکن است بو های مختلفی از آن در بازار وجود داشته باشد اما بهتر است این نکته را نیز به خاطر داشته باشید.

  1. رنگ و بافت

 روغن آرگان اصل رنگی زرد طلایی دارد. همچنین نرم و غیر چسبنده است و نباید بیش از حد آبکی باشد. روغن آرگان خیلی سریع جذب پوست می شود.

  1. رسوب

روغن آرگان اصل دارای کمی رسوب ته بطری می باشد. به طور کلی رسوب در روغن های طبیعی نشان دهنده اصل بودن کالا است. هرچند مدت زمانی طول می کشد تا ته نشین شود. اتفاقا اگر محصول خریداری شده بسیار تصفیه شده باشد و رسوب نداشته باشد نشان می دهد که روغن آرگانی نا خالص است.

  1. محل خرید محصول

برای اطمینان از یک خرید مطمئن بهتر است روغن آرگان را از مراکز و فروشگاه های معتبر و ثبت شده خریداری کنید. بهتر است دقت کنید که دارای گواهینامه و پروانه های وزارت بهدشات نیز باشد.

جمع بندی

در آخر قطعا یکی از بهترین روش های مطمئن شدن از اصالت و کیفیت کالا مصرف کردن آن هست اما گاهی ممکن اثرات جبران ناپذیری به ما وارد کند. در نتیجه بهتر است تمام نلاش خود را بکنید که بهترین و با کیفیت ترین روغن آرگان را برای پوست و سلامتی خود بیابید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *